top of page

una vida loca

Skolen er nå godt i gang, akkurat slik som hjemme. Vi står opp tildlig, spiser en yougur og tar metroen for å komme oss til skolen i sentrum. Timene er overraskende morsomme, med en god lærer og snille klassekamerater går timene fort. Men selv her gleder jeg meg til helga. Til nå har vi vært på Reina Sofia museo, fått en tour of Madrid, og vært i Retiro Park. Etter aktivitetene setter vi oss kanskje ned og spiser tapas og frukt. I dag har vi derimot vært litt mulitkulturelle, vi har vært på italiensk happy hour (pizza til 1 euro), vært på dunkin donuts og vmor Maritza overrasket oss med norsk fisk til middag (kl 23.) Selv om jeg bare har reist få timer med fly, merker jeg forskjeller i levemåten her. Her skriker folk mer, de spiser sent og oppførselen er generelt annerledes. En annen nyhet er at det begynner å bli lettere og forstå spansk. Jeg kan snakke med Maritza og barna og svare med andre ord enn "vale" (ok). fotos

Beste hilsner desde Madrid


bottom of page