top of page

tapas

I Spania går timene fort. Dagene her er fylt av nye opplevelser, nye inntrykk og gode øyeblikk. Jeg strever for å lære meg en nytt språk, for å gripe om den spanske kulturen og for å ikke sovne før middagen kl 2230. Men mens dagene ruller forbi, håper jeg fortsatt at mitt nye ordforråd lagrer seg på stedet jeg liker å tro at det fortsatt finnes en hjerne. 0830-frokost-skole-café-skole-lunsj-aktivitet-sentrum-bakeriet-hjem-lekser-parken-middag-sove-0100. Slik ser min hverdag ut. Selv om det er noe annerledes, liker jeg det, og jeg ser allerede nå at det blir trist å dra herfra om 10 dager.

I dag har noen av oss tatt turen til en fornøyelsespark i utkanten av Madrid. Her solgte de dyre løkringer, slush med 98,3% sukker og trøtte baguetter. Bortsett fra det var det veldig hyggelig- jeg fikk tross alt sett Svampebob i levende live.

-En tapasresturant nær skolen. Her selger de alt til 1 euro- noe som er veldig ok når jeg ellers bruker mye penger på mat her.

Jeg håper dere har det bra i gode kalde Norge. I dag har vi hatt 37 grader her (bedre enn forrige ukes 43). M


bottom of page