top of page

lille petter edderkopp

Nå sitter jeg i senga og titter ut på den mørke himmelen ovenfor. Tiden er endelig kommet, Tor slår med hammeren sin, og snart kommer regnet. Denne uka har vært utrolig varm, med rundt 35 grader hver dag. Nå gjenstår det bare 16 spansktimer her i Madrid, med 44 overstått. Selv om nivået på timene ikke er veldig høyt, føler jeg at det er fint å gjennomgå det grunnleggende. Nå gjenstår det også bare 6 dager til utvekslingsåret mitt virkelig begynner. Jeg skal på nytt møte en ny familie, en ny by, med et nytt rom og skaffe nye venner. Men... Det får vi ta når den tid kommer, foreløpig vil jeg konsentrere meg om de siste dagene jeg har igjen i denne herlige byen. På fredag kom den etterlengtede helgen, og på lørdag dro vi til en nærliggende by kalt Toledo. På søndag fikk vi endelig tid til å slappe av, jeg tok meg en joggetur og resten av dagen gikk med til å sove, før vi dro ut og spiste tapas og frozen yougurt på kvelden. Sett bort i fra kjedelige spanske kulturtimer forrige uke, var vi også på Bernabeu stadium (?)(Real Madrid), noe som var utrolig kult. Fotball har mye å si her i Spania, og det er store rivaler mellom de to lagene Real Madrid og Barcelona.

En liten lekeeksplosjon på rommet vårt (bildet under).

Nå faller dråpene tungt ned på hustakende nedenfor og himmelen blinker i lyse farger. Vmor løper inn på rommet og ber oss om å lukke igjen viduene for nå blir det storm. Jeg håper alt står bra til i Norge, Maria

PS: http://www.explorius.no/Blogs/Spain/Maria-er-godt-i-gang-med-aret-i-Spania til info har jeg publisert mitt første reisebrev på explorius sine nettsider.


bottom of page