top of page

Så hva gjør jeg enkli

Nå har jeg endelig har kommet inn i den etterlengtede hverdagen. Dagene går i ett, ikke lengere på slow speed, men på fast forward. Og den går som følgende (med dagen i dag, fredag, som eksempel) 06.25 går vekkerklokka. Jeg kjapper meg på badet, før mine to verssøsken våkner. Deretter spiser kanskje litt frokostblanding eller et stykke "brød" (baguett) med skinke, og (til vertsfamiliens store forskrekkelse), smør. 07.30 går jeg hjemmefra, og møter Paula ved døra, før vi går sammen for å "hente" andre jenter ved deres dør. De er som regel treige om morgenen, så vi ender vanligvis med å komme 2 minutter forsinket inn skolen, som starter kl 08.00. I Dag var første time historie. Her sitter som regel læreren på pulten og forteller om et eller annet, som jeg vanligvis ikke får med meg så mye av, fordi han snakker utrolig fort. Han er også den eneste læreren som ikke har oppdaget at han har en utvekslingselev i klassen. 08.55. Matte. Læreren kommer inn i rommet, sjekker leksene, og skriver nye oppgaver på tavla før hun skriker at vi skal være stille. (Vi er 38 elever i klassen, ikke én gang har jeg kunnet kalt rommet stille) 09.50. Timeslutt og inn til økonomi. Dette er et av de bedre fagene, for når læreren leser opp tekster vi skal kopiere leser hun alltid ekstra sakte så jeg får med meg alt (mens hun stirrer på meg for å virkelig få det frem at hun gjør dette for MEG). 11.15. Patio- friminutt. 11.45. Engelsk. Ehe, veldig morsomt. Jeg kan rette på grammatikken til læreren når hun snakker. Dette får jeg dermed ikke vist på prøvene siden læreren da snakker på spansk, noe jeg ikke forstår = Jeg ikke får oversatt til det ene spåket på skolen jeg faktisk kan. 13.05. Filosofi. Uff. 14.00. På fredager har vi Valenciano i denne timen, og siden det er siste time får jeg lov til å gå en time før de andre. Yey. (men vanligvis slutter jeg 15.05 eller 14.00.) Så kommer jeg hjem, spiser lunsj, tar en siesta, gjør masse lekser, snakker 1 time engelsk med Alberto og Mireia, drar på tennis/piano, spiser middag, dusjer, og gjør mer lekser. (Så er litt på nett og kanskje skyper med venner) 23.30. Natta. Dette ble skrevet på 10 minutter for jeg har ikke veldig mye tid. Igjen drar vi på hytta denne helga. Jeg lager derimot (prøver hvertfall) å lage en liten video. Er det noen som fortsatt henger på, og leser dette- så god helg til dere. Nå står vsøster over meg og venter på at vi skal snakke en time engelsk. Pju, ferdig. Hasta luego, Maria


bottom of page