top of page

Ikke sove ikke le

Lørdag kl. 15.06 Historielæreren min Rafa (?), har et utrolig talent. Hans stemme er magisk. Hver gang han begynner å snakke, blir øyelokkene mine trukket saakte (men sikkert) igjen. Og la meg si deg at det ikke gjelder bare meg. Forrige uke, tok det 10 minutter før første elev lå flat på pulten. Hun våket ikke engang når ringeklokka ringte, så læreren måtte stå å prikke henne på ryggen til hun reagerte.

Ellers så har skolen kommet ordentlig i gang nå. Jeg begynner min femte skoleuke på mandag, og med dette begynner også alle prøvene. De neste tre ukene har jeg åtte prøver, to innleveringer og to bøker jeg skal lese ferdig + de vanlige dag til dag leksene da. Morgendagen skal med andre ord ikke brukes til annet enn lekser. Selv om jeg egentlig burde ha gjort dette i dag også, har jeg prioritert andre aktiviteter. I tillegg til piano, tennis og engelsktimer (med barna) har jeg nå begynt å "jobbe" i kirka. Her er jeg med en gruppe ungdommer som arrangerer aktiviteter for barn og tjener inn penger til mindre heldige. Jeg var der for første gang i dag, og de var utrolig vennlige. Fot øyeblikket har jeg returnert til huset for matbit, før jeg drar tilbake dit kl 4 for å være der ut kvelden. Det er nemlig en liten "fest" for å feire Santa Teresa, og vi har ordnet boder med aktiviteter lotteri og har til og med en magiker på lur.

Nå har jeg også vært borte fra huset på Hauen i to måneder. Jeg tror det endelig har gått opp for meg hvor jeg er og hva jeg faktisk driver med. Dette høres kanskje rart ut, men med så mye nytt, virker hele opplevelsen fort litt uvirkelig. Men dette er ikke en drøm, og her skal jeg bli i 8 måneder til. Her om dagen merket jeg også mitt første tegn til fremgang i språket. Jeg var og handlet med venner i sentrum. De snakket om noe som hadde skjedd i fjerde klasse. Plutselig innså at jeg forstod hva de snakket om, jeg trengte ikke å konsentrere meg for å få med meg alle ordene. Hjernen min fungerte, for første gang i mitt spanske liv. Hjemlengselen har ikke kommet enda, men det er selvfølgelig ting jeg savner hjemme (taco&burre). Jeg setter forresten utrolig stor pris på dere som har lagt igjen kommentarer på tidligere innlegg, det er veldig hyggelig å lese :) Kos dere i tåke og frost- middagen i går ble spist i parken-- da det var 22 grader i luften (kl 10), M A R I A


bottom of page