top of page

5/10

NÅ er jeg lei av å tenke at jeg må skrive mer på denne siden. Så nå sitter jeg her, på en fin søndagsmorgen (ettermiddag), og skriver en liten oppdatering for dere som er fortsatt er litt nysgjerrige på hva i alle dager jeg gjør her. I dag startet jeg dagen med å stå opp kl 7.00 for å gjøre meg klar til et 6K løp jeg og vertsfar hadde meldt oss på. Jeg vet ikke om det var druene jeg spiste på nyttårsaften eller all maten jeg fikk på bursdagen min som gjorde det, men jeg har bestemt meg for å bli litt sprekere i år. Jeg fullførte på en drøy halvtime, noe jeg er mer enn fornøyd med til å ha vært "joggende" i tre uker nå.

Ellers så kan jeg dele at jeg kommer hjem om 133 dager, noe som betyr at jeg er over halvveis i utvekslingsåret mitt. Jeg gleder meg så UTROLIG mye til å komme hjem, men så gruer jeg meg også til å dra herifra. Så for nå, har jeg tenkt til å bare nyte hvert øyeblikk fremover. Solen skinner fortsatt sterkt, og jeg har tatt mine første turer til stranda (null badings da). Skolen går vel bedre, tror jeg, men karakterene mine her kan fortsatt ikke helt sammenlignes med de hjemme. Karaktersystemet her går fra 0-10, hvor en 5´er er bestått. I første termin strøk jeg i to fag, i "castellano, lengua y literatura" og i filosofi, med to fine 3´ere. Ellers så er jeg storfornøyd med å bestå i de andre fagene. Til info er det også veldig vanlig å stryke her, hele 55% av klassen min strøyk i 4 fag eller flere. Nå har jeg akkurat fullført "Baja la Misma Estrella" (The Fault in Our Stars) , for et spanskprosjekt jeg har prøve om i morgen. Av den grunn skal jeg ikke prøve å gjøre dette innlegget til en godt skrevet tekst, og jeg avslutter det nåå. Jeg håper dere lever godt i Norge, og at dere har gjort som ekte nordmenn denne Januarmåneden, gått på ski, og spist mye taco. - M PS: Har noen forresten lest innlegget som jeg skrev for Explorius nå nylig, og lurer på om jeg har mistet mine ferdigheter til å utrykke meg på norsk, så kan jeg forklare at det har skjedd en liten glipp i en eller annen prosess, noe som fikk deler av teksten til å forsvinne (og gjenta seg). Skjønner du ikke hva jeg mener, og du ikke har lest blogginnlegget så har du det her- http://www.explorius.no/Blogs/Spain/12-druer-12-sekunder , hvor du også ser noen bilder fra den siste måneden.


bottom of page