top of page

TAKK

Jeg har alltid likt å følge med på utvekslingsblogger. Det ga meg en liten følelse av spenning og eventyr. Jeg ble inspirert og fikk lyst til å følge i deres fotspor, for å gjøre noe annerledes. Derfor husker jeg også hvordan det føltes, da vedkommende sluttet å skrive innlegg, og jeg ble sittende igjen bak skjermen i Norge- uvitende om hvordan "Line" i USA avsluttet året sitt, om hun begynte å gråte eller om vennene hennes arrangerte avskjedsfest for henne. Selv om dette kommer noen måneder sent, så sier jeg nå i fra at dette er mitt siste innlegg her. Så takk til deg som leser dette, som ikke helt har gitt opp på meg enda. MEN jeg tar ikke farvel uten å skrive en oppdatering fra hva som har skjedd i mellomtiden. Med hver dag som går merker jeg at vi er skummelt nærme sommeren. Februar ble borte før jeg rakk å lukke øynene, og etter det kom både mars og april i like stor hastighet. Jeg har passert 8 mnd i Spain, og jeg gleder meg helt utrolig mye til å se familie og venner igjen. Samtidig føler jeg meg veldig knyttet til byen og vennene mine her, og jeg har innsett hvor vanskelig det blir å dra fra alle sammen. Dette er kanskje kjedelig å høre, for jeg har lest de samme setninger på hver utvekslingsblogg tidligere. Men det er nå sant da, litt klisjé får man være innimellom. Skolen går vel bedre, jeg forstår hva lærerne sier, jeg rekker ikke opp hånda i klassen (vel, ingen gjør egentlig det), jeg sitter på andre rad i klasserommet og det hender (ganske ofte) at jeg ikke følger med. De to fagene som jeg strøk i fjor har jeg besto jeg det andre trimestret, og jeg skal gjøre mitt beste for å holde det slik til det tredje. Jeg er inne i en prøveperiode nå, og jeg har minst 3 prøver pr uke frem til sommeren. Men, huff, hvor skal jeg begynne, jeg har gjort så mye siden det siste jeg skrev i januar. Fallas og påske- http://www.explorius.no/Blogs/Spain/Thipical-spaniish - veldig kult Jeg tok meg også turen til Barcelona hvor jeg tilfeldigvis møtte på spanskklassen min fra Norge, og bodde hos en herlig familie i et par dager der. Spain er herlig. Skolen er kjedelig, men vennene er fantastiske. Solen skinner og været er herlig. I går kom jeg hjem rundt kl. 11 på kvelden etter å ha vært i sentrum med venner, og gradestokken viste likevel 18 grader. Nå har jeg igjen rundt 50 dager her, og jeg er en smule trist. Jeg skulle så gjerne lagd et land hvor jeg kunne samlet det beste fra begge verdener, men det blir vel kanskje litt vanskelig. Følg meg gjerne videre på explorius sine nettsider:)) Dette blir vel det siste, Vurderer du utveksling så legg gjerne igjen kommentar så svarer jeg fortsatt på eventuelle spørsmål.

Adjø


bottom of page